Ny midtstopper klar for Orkla FK!

15/02/2017

Christian Sommerschild kommer fra Buvik, og har trent med oss siden tidlig januar. Han har spilt alle 4 treningskampene våre, og skrev under overgangspapirene denne uken. Christian har bidratt positivt både på og utenfor banen i den tiden han har hospitert med oss, og vi har tro på at han vil utvikle seg videre hos oss. Vi ønsker å berømme Buvik, gjennom god dialog og fokus på enkeltspilleren har Christian spilt treningskamper for oss samt deltatt på cuphelg i Meråker. Christian har stor rekkevidde (197cm) og er selvfølgelig en styrke i dødballsituasjoner. Samtidig viser han gode ferdigheter med ball, noe som passer godt inn i vår fotballfilosofi.

Vi kan også nevne at Henrik Rian (OIF) og Marius Kirkholt (Meldal FK) har meldt overgang til oss. Dette er spillere født i 2000, og som vi har stor tro på vil fortsette sin gode fotballutvikling hos oss. Begge to har hospitert hos oss i en lengre periode før det ble aktuelt med overgang. Dette mener vi er viktig, både for spiller og klubb, da begge parter har behov for å bli kjent med hverandre. Både på og utenfor banen. Begge ungguttene viser gode holdninger, og har en treningsvilje og som vi er helt sikker på vil gi de god utvikling hos oss. De er begge to førsteårs juniorspillere, men begge har god erfaring på seniornivå gjennom sine moderklubber. Sammen skal vi skynde oss langsomt.