Seier og tre poeng på en middels dag

18/09/2016

DSCN8574Orkla leverte en variabel forestilling hjemme på Orkdalsbanken Stadion mot NTNUI i dag, men 4-0 og tre poeng er likevel absolutt godkjent! Orklaguttene er med det stadig nærmere å sikre seg en plass i neste års nye 3.divisjon. Hassan Halane ladet skuddfoten og dunket inn 2-0 i dag og ble fortjent kåret til dagens Orklaspiller!

På forhånd var Orkla store favoritter mot et NTNUI-lag på nedre del av tabellen. Hjemmelaget åpnet da også med å gå opp i ledelsen etter bare 7 minutter av kampen. Scoringen kom etter et nydelig angrep som ender opp med at Håkon Sanden (bildet nedenfor) setter ballen utagbart i mål fra rundt 18 meter.

DSCN8494Orkla fester tidlig et godt grep om kampen og slipper studentlaget kun sporadisk til. Både Håkon Sanden og Erik Bjørkli Helgetun er aktive og kommer til flere muligheter foran NTNUIs keeper.

DSCN8575Det er imidlertid midtbanespiller Hassan Halane som får æren av å øke Orklas ledelse til 2-0. Scoringen kom etter 20 minutter av kampen når Halane avanserer med ballen og banker den i mål fra 20 meter. Rett og slett en klassescoring som fortjener jubel!

DSCN8594Når halvtimen rundes, peker dommeren på straffemerket etter det som bedømmes som hands av en NTNUI-forsvarer. Kaptein Steinar Gjersvoll går fram for å ta straffesparket, men setter ballen i tverrliggeren. Fram mot pause fortsetter hjemmelaget å dominere kampen uten at det gir uttelling i målprotokollen. Lagene går dermed til pause på 2-0 til Orkla.

DSCN8681I andre omgang dabber kvaliteten et par hakk når Orkla slipper foten av gasspedalen og lar NTNUI komme inn i kampen. Bortelaget vinner mange dueller og andreballer og kunne med litt hell ha redusert og skapt ny spenning i kampen. Orklas keeper Håkon Lilleås Næss gjør imidlertid flere gode redninger og sørger for at hjemmelaget slipper med skrekken.

20160918 175555Etter hvert får Orkla justert seg inn og det var ingen ting å si på at den neste scoringen var signert en Orklaspiller. Steinar Gjersvoll slår en corner inn i feltet og som så mange ganger før er målsniken Erik Bjørkli Helgetun på rett plass til rett tid, og setter inn 3-0 (bildet over).

DSCN8733

Både bortelaget og de rundt 200 tilskuerne skjønner nå at det går mot en komfortabel Orklaseier. På overtid kommer også 4-0 og nok en gang er det Erik Bjørkli Helgetun som kan signalisere for scoring.

DSCN8766Dermed kan Hassan Halane og resten av Orklaguttene notere seg for nok en tre-poenger og befester med det tredjeplassen på tabellen. Neste Orklakamp er borte mot Rørvik, lørdag 24.september kl. 16.00.

Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Sindre Tørset Valø, Øystein Berdal, Torodd Asphjell (Sondre Mogset), Knut Kåre Brøndbo - Hassan Halane, Steinar Gjersvoll, Erlend Løkken - Håkon Sanden (Tor Egil Johansen), Erik Bjørkli Helgetun, Emil Lynum (Vebjørn Trønsdal Bævre)

PS! Sjekk Orklas facebooksider "Orkla FK" for et bildealbum fra kampen!