God andreomgang sikret seieren mot Tangmoen

23/08/2016

DSCN8280Orkladamene møtte Tangmoen på søndag og gjorde ingen god førsteomgang. Etter 2-2 ved pause, ble andre omgang bedre og til slutt kunne Marit Moen (arkivbilde) og Orkla gå av banen med en grei 5-2 seier. Her er teamets kampreferat;

Vi begynner kampen bra og innen det har gått 2 minutt har Heidi scoret kveldens første mål etter gjennomløp. Tangmoen er aggressive og jobber hart i gjenvinningsfasen og de neste 20 minuttene er det lite finspill. Tangmoen får corner der andre ballen ikke blir klarert og på skudd scorer så Tangmoen 1-1.

Dette gir motstander energi og de fortsetter jobbe på hver eneste ball. Vi har lite bevagelser offensivt og vi skaper en del halvsjanser men siste leveringen er ikke precis nokk. Tangmoen får nytt corner og etter en godt slått corner scorer Tangmoen 2-1.

Dette blir en vekker for oss men det skal ta ca 10 minutter innen vi scorer 2-2. Vi kommer til en god del avslutt men er ikke presis i avsluttet eller siste leveringen. En første omgang vi slettes ikke kan være fornøyd med!

Vi bruker pausen godt, foretar noen justeringer og går ut i andre omgangen med en helt annen innsats. 2-3 og 2-4 scorer Marit i  løpet av de første 10 minuttene av andre omgangen. Vi fortsetter og skaper sjanser og presse Tangmoen lengre og lengre tilbake på banen men det skal ta nesten 20 minutt innen Anita scorer 2-5. Vi fortsetter presse og skape sjanser men det blir ikke flere mål for kvelden.

En kamp der vi ikke er på fra starten og Tangmoen klarer forstyrre rytmen i våres spill. Andre omgangen er bedre og da tar vi over fullstendig men vi er mange ganger upresis i avsluttet eller siste leveringen. Til slutt blir det en komfortabel seier.

Positivt at våres yngste spillere Anna Sundli og Hedda Bergan gjør det så godt når de får sjansen. Vi vinner på en dårlig dag.

Banens beste: Kollektivt dårlig første omgang men god andre omgang.

Laget: Elise Aas-Kari Anne Solberg (Marte Ingdal)-Lena Sundli-Eli Tretøy-Astrid V Larsen-Anita Kjersta-Emma Sæterbakk (Hanne Frengen)-Astri Haugen-Heidi Slupphaug-Anna Sundli (Hedda Bergan)-Marit Moen

PS! Vestbyen har trekt laget sitt. Hjemmekampen førstkommende fredag går derfor ut!