God start på høstsesongen for damelaget!

16/08/2016

DSCN8192 1Orklas damelag og Heidi Slupphaug (arkivbilde) fikk en flott start på høstsesongen når de møtte Selbu/Tydal på Orkdalsbanken Stadion. Her følger et referat fra teamet;

10 kampen for sesongen I overskyet vær på Orkdalsbanken stadion.  Selbu/Tydal er motstander. Et lag som forran oppgjøret ligger sist I serien. En kamp der vi forventer en hart arbeidende motstander som jobber for og ikke avgi poeng.

Vi starter kampen meget bra og scorer våres første mål etter 90 sekunder da Marit blir spilt igennom. Vi har så en god 10 minutter periode der vi produserer sjanse på sjanse men avslutten star ikke I stil med fremspillningene. I 10 minutt går Heidi forbi sin motstander og spiller inn til Anna Sundli Fagerholt som scorer sitt første mål for Orkla damelag. Dette er Anna sin første kamp fra start med damelaget.

Etter denne scoringen minker tempo og kvalitet noe I resten av første omgangen. Det er kortere perioder der vi er direkte I lengderettningen som vi ønsker og da scorer vi 3 mål til I første omgangen. Med tanke på antal sjanser vi hadde kunne resultatet vært større.

Vi må foreta et bytte I pausen og inn kommer Kari Anne Solberg på mittstopperplass for Eli Tretøy. Kari Anne er ny spillere I Orkla og kom i løpet av sommeren.

I andre omgangen får vi et varselskudd da Selbu/Tydal starter med press og får en scoring på et av deres veldig få angrep. Det blir spilt en ball bak forsvarslinje med etterfølgende press og en kommunikasjonssvikt med keeper så star det 5-1. Dette gir Selbu/Tydal fornyet energi og de skaper en del halvsjanser. Lavt balltempo, veldig mange Selbu/Tydal bytte preger begynnelsen av andre omgangen men en kan si at fra 74 minutt og resten av kampen øker vi balltempo lit tog da kommer bade 7,8,9,10 og 11 scoringen for dagen. Vi bytter inn en ny spillere I Orkla til, det er Maria Nissrin Foshaug som kom I sommerperioden. Så får en annen av våres juniorer sjansen I andre omgangen, Heda Bergan. Høydepunktet I andre omgangen er uten tvil Maren Krogstad scoring til 10-1. Hun fyrer av et skudd fra omtrent 40 meter og den får en nydelig bue over keeper.

I alt en grei start på høstsesongen der vi I perioder viser det direkte spill med få toutch som vi ønsker spille. Formen er stigende til flere av spillene og vi har få skader. Vi kan dog ikke slippe oss ned på motstander sitt tempo slik at det blir langsom football, det passer oss ikke. Det blir en spennende høst der jeg håper vi kan bli enn mere samspilt og samhandlingen bare blir bedre og bedre

Laget: Elise Aas-Hege Solstad-Lena Sundli-Eli Tretøy (Kari Anne Solberg)-Maren Krogstad-Astrid V Larsen-Astri Haugen-Emma Sæterbakk-Heidi Slupphaug-Anna Sundli (Maria Nissrin Foshaug)-Marit Moen (Hedda Bergan)

Kampens beste spiller for Orkla: Mange gode prestasjoner av fremforalt yngre spillere som griper sjansen men vi kommer ikke utenom Heidi Slupphaug med 4 scoringer og 4 assist det er dagens store profil!

Stort takk til publikum som tokk turen. Neste hjemmekamp er fredag 26/8 klokken 19.30 på Orkdalsbanken stadion.