Tap etter svak forestilling mot Byåsen2

14/08/2016

DSCN7605Bortekampen mot Byåsen2 var en fin mulighet for Orkla til å holde god kontakt med Steinkjer og Kolstad foran på tabellen og skaffe seg en luke ned til lagene bak. Sånn gikk det imidlertid ikke etter en svak forestilling på Byåsen Arena. Et tamt Orklalag lå under 1-2 til pause og tapte til slutt 1-3 etter en sen Byåsenscoring i andre omgang.

Byåsen2 åpnet sterkt og matchet Orkla på aggressivitet og intensitet i åpningsminuttene. 1-0 til hjemmelaget kom allerede etter 10 minutter på en corner fra høyre som Asgeir Snekvik relativt uhindret får sette i mål. Bare fem minutter senere øker hjemmelaget til 2-0 når Orklakeeper Håkon Lilleås Næss dunker et tilbakespill rett i en Byåsenspiller slik at ballen triller i mål.

20160814 164841Orkla kom raskt tilbake og sørget for at det fremdeles var håp om poeng. Knappe 20 minutter var gått når et godt angrep avsluttes med at Hassan Halane serverer ballen til venstreback Knut Kåre Brøndbo (bildet over), som med godfoten curler ballen i mål til 2-1. En vakker scoring fra rundt 20 meter!

20160814 164810Etter dette tok Orkla over mye av initiativet i kampen og kom til flere gode sjanser. Lik etter reduseringen samarbeider Erik Bjørkli Helgetun og Emil Lynum (bildet over) godt, men Lynum setter ballen i tverrliggeren!

DSCN7618Gjennom hele første omgang var det likevel noe tamt og usikkert over Orklalaget, noe som resulterte i at Byåsen2 litt for mange ganger, litt for lett, kom til gode muligheter. Fram mot pause sølte også Orkla bort nok en stor sjanse når Hassan Halane setter opp Sondre Sørløkk på blank goal. Sørløkk triller imidlertid ballen utenfor. Lagene gikk dermed til pause på 2-1 til hjemmelaget etter en åpen og sjanserik, men rotete omgang for begge lag.

DSCN7647Orkla åpner andre omgang på en bedre måte og setter Byåsen2 under hardt trykk i perioder. Orkla sliter likevel fremdeles med rytmen i angrepsspillet, noe som fører til flere brudd og farlige kontringer for hjemmelaget.

DSCN7639Orkla hadde også sine muligheter, men det skulle gå nesten en hel omgang før kampens siste scoring kom. Orkla spilte på seg nok et ugunstig brudd og slipper til Byåsen2 på en kontring som ender med scoring og alt i alt en fortjent 3-1 seier til Byåsen2.

DSCN7653En svak forestilling av Orkla resulterte med det i et litt forsmedelig nederlag borte mot Byåsen2. Orkla ligger fremdeles på tredjeplass med fire poeng opp til Steinkjer på andreplass og fem poeng opp til tabelltopp Kolstad. Med dagens tap er det nå bare ett poeng ned til Charlottenlund på fjerdeplass og to poeng ned til KIL/Hemne på femteplass.

Neste kamp spilles hjemme mot Charlottenlund, lørdag 20.august kl. 16.00!