Masse kompiser på Gjensidige Orkla Kompis-cup!

10/07/2016

DSCN5950Årets kompiscup var den andre i rekken og i år ble cupen arrangert i samarbeid med Gjensidige Orkla. Cupen ble en ubetinget suksess med rundt 120 kompiser som koste seg på Orkdalsbanken Stadion i finværet. Kvaliteten på fotballspillet var som seg hør og bør litt varierende, men det skal ikke mer til enn å dele opp i to lag og slippe ned en ball, så er konkurranseinstinktet og vinnerviljen på plass! På bildet ser vi fra kampen mellom Gatefotballaget GøtZ og RBK2.

16 lag og totalt rundt 120 spillere var påmeldt Kompiscupen. Det ble spilt 5'er-fotball og lagene var fordelt på fire puljer der det først ble spilt innledende kamper på fire baner, før alle lagene ble samlet i et rent cupspill. Hver kamp ble spilt i 15 minutter og mellom kampene ble det god anledning til å fylle på med grillmat fra det innleide grillteamet (bildet nedenfor).

DSCN5999 2De første kampene startet allerede kl. 09.00 og lagene hadde vært oppfinnsomme når navn skulle bestemmes. Her er puljeoppsettet:

Pulje A: Team Sverresborg Painters, Ragazzi, Team Stokke, Orkdal1

Pulje B: 89'ers, Studiekompisan, Hølonda Hooligans, Drankarna

Pulje C: Fjorårets vinnere, Inter Ballsækk, Dypviks disipler, FC Kottum

Pulje D: Vegard Larsen & Co., GøtZ, RBK2, Krogstadøra IL

DSCN5972På bildet over ser vi fra kampen mellom Inter Ballsækk og Fjorårets Vinnere. En kamp som nok endte med en relativt klar seier til Inter Ballsækk.

DSCN5798 2Orklas kompiscup skal være en uhøytidelig turnering for spillere på alle nivåer. Her var det derfor plass både til "hobbyspillere", spillere som er godt "over the hill" karrieremessig, samt spillere som fremdeles i aller høyeste grad er aktive på et bra nivå (bildet over).

DSCN5920Uten dommere - ingen fotballkamper! Dette gjelder også Gjensidige Orkla Kompis-cup. Cupens dommeransvarlig Ove Rundhaug (sittende på bildet ovenfor) hadde derfor trommet sammen et sterkt dommerteam som sto på hele dagen og sørget for at kampene ble gjennomført i tråd med regelverket.

DSCN5994Enkelte spillere ble til tider vel ivrige i å hjelpe dommerne med dømmingen (bildet over), men i det store og hele viste alle lagene god Fair Play-ånd, noe som alle skjønner kan være en utfordring når pusten blir tung og krampen river i leggene.

DSCN6012Orkla FK med Orkla3/Miljølaget og klubbens markedsgruppe sto for gjennomføringen av Gjensidige Orkla Kompis-cup. Det var lagt ned mye arbeid på forhånd og arrangementskomiteen sørget da også for en godt gjennomført turneringsdag. På bildet over ser vi Jo Amund Skålholt, Rune Trygg Andersen, Trond Aune, John Kåre Solem og Ove Runhaug.

DSCN6181I den ene semifinalen møttes Ragazzi og FC Kottum (bildet over). Ragazzi som besto av aktive spillere fra Meldal FK og Orkla FK viste seg her som et sterkere lag enn FC Kottum med flere gamle storheter fra Buvik på laget.

DSCN6190 1I den andre semifinalen møttes 89'ers og Vegard Larsen & Co. På bildet over scorer 89'ers, men det var Vegard Larsen & Co. som stakk av med en 2-1 seier og med det også plass i den store finalen!

DSCN6254Finalekampen ble et prestisjetungt oppgjør mellom Ragazzi og Vegard Larsen & Co. Her var det mange kompiser på kryss og tvers i begge lagene og det var tydelig at ingen av spillerne ønsket å tape et slikt prestisjeoppgjør. Ragazzi (bildet nedenfor) viste seg etter hvert som det beste laget og gikk seirende ut av finaleoppgjøret med sifrene 4-1.

DSCN6271 2Nedenfor ser vi Ragazzis lagkaptein Knut Kåre Aftret Brøndbo motta vinnersjekken som ble delt ut av Trond Aune fra arrangørene. Vi gratulerer!

DSCN6272 2Vel blåst av arrangørene som sørget for en flott kompiscup med mye uformelt fotballspill og ikke minst i en sosial og trivelig ramme. Med været som medspiller og et godt organisert opplegg, var det derfor mange spillere som allerede rett etter turneringas slutt, lovte å komme tilbake neste år!