Seier i siste vårkampen!

25/06/2016

IMG 8724 1Orkladamene tok fredag kveld imot Nardo til den 9. kampen for sesongen i strålende sol på Orkdalsbanken stadion. Orkla leder 3.divisjonstabellen, men også motstander Nardo er et av topplagene. Nardo åpnet da også kampen best og scoret først, men Orkla kom sterkt tilbake og snudde det hele til seier 4-3! Her følger et kampreferat fra teamet.

IMG 8686 1Toppkamp mot nummer 3 I serien Nardo. En god del publikum til stede så rammene for en god fotballkamp var på plass. Nardo starter kampen klart best. De vinner dueller og vi er I første omgangen alt for passive. Det skapes dog ikke så mange sjanser uten det blir mange nesten sjanser.  I 21 minutt er vi ikke helt samlede I forsvar og da spilles Nardo spillere igenom og  scorer 1-0 til Nardo.

IMG 8734 1De neste 10 minutterne har Nardo flere tilløp uten at de klarer og score. Siste 5 minutter av første omgangen får vi dog justert lid tog vi kommer mere med I kampen. I 40 minutt tar seg Heidi inn I 16 meter og blir gjort ned uten at det blir straffe. 4 minutter senere er Heidi på nytt inne I 16 meter og når hun nå blir gjort ned så dømmes det straffe som Marit Moen (bildet over) etterfølgende setter sikkert I mål.

IMG 8699 1En første omgang vi slettes ikke kan være fornøyd med og vi har flere ting som kan utføres bedre I andre omgangen. Andre omgangen starter vi som vi ønsker med raskt spill langs bakken og mere direkte I lengderettningen. Vi kommer til en del sjanser men vi får ikke scoret.

IMG 8727 1I 57 minutt klareres en ball ut av 16 meter til en fri Nardo spillere som upresset har tid til og plassere ball I mål. Dette var mot kampbildet I andre omgangen og vi er rystet og ukonsentrert og det går ikke mot en så god motstander som Nardo. Det skal bare gå 2 minutt så blir det tapt en duell omkring 30 meter og  våres keeper kommer på mellomhånd slik at Nardo let kan lobbe inn 3-1 I 59 min.

IMG 8694 1Dette blir en vekker for oss.  Vi flytter frem posisjoner og I 68 minutt løper Marit igennom og runder keeper da hun blir gjort ned av keeper som får direkte røtt kort.  Det brukes lang tid på utvisningen og tiden gikk. Etterfølgende frispark resulterer ikke I scoring men fra nå av o gut legger vi om formasjon og øker balltempo betraktelig og da spiller vi oss til flere store sjanser.

IMG 8713 1Det skal dog gå til 82 minutt da Heidi Slupphaug (bildet over) runder sin forsvarsspillere og spiler 45  inn til trine som scorer 2-3. Herfra og inn rundspiller vi Nardo som virker helt sluttkjørt. I 88 min  blir Marit Moen frispilt på bakeste av Heidi og scorer 3-3. Vi fortsetter presse på og noen minutt ut I ekstratid river Marit Moen seg løs og spiller inn til Hanne Frengen som scorer 4-3. Kort tid etter blir kampen avblåst.

En kamp som inneholdt det meste. Nardo klart best I første omgangen vi det bedre laget I andre omgangen. En jevn kamp resultat og spillmessig  med høyt spenningsnivå til siste sekund.

IMG 8701 1Et Nardo lag som hadde en fin kombinasjon av unge talenter og erfarne spillere var veldig sulten og ville virkelig vinne dene kampen. Imponerende at en er så offensive på bortebane noe som delvis overrasker oss.

Vi kan ikke være bekjent med første omgangen på hjemmebane. Vi må trø til fra første sekund og kan ikke bruke 40 minutt på og våkne dette må bli likere fremover. Andre omgangen og avsluttingen tar vi med oss. Det er en opphenting some r veldig sterk mot en sterk motstander.

IMG 8736 1

Laget: Victoria Forren-Hege Solstad, Maren Krogstad-Eli Tretøy-Astrid V Larsen-Anita K Slugghaug-Hanne Frengen-Emma Sæterbakk-Heidi Slupphaug-Marit Moen-Trine Sommervold

Kampens beste spiller for Orkla: Kollektivt en solid innsats der det er mange gode prestasjoner og det blir feil og si bare en spillere. Stort takk til publikum som tokk turen. Neste kamp er lørdag 13/8 klokken 13 på Orkdalsbanken stadion mot Selbu/Tydal