Orkla fortsetter seiersrekken!

15/06/2016

DSCN4185 2Her konstaterer en meget god kaptein Steinar Gjersvoll og resten av Orklalaget at det blir seier 4-0 mot Tillerbyen og den sjette seieren på rad for Orkla i 3.divisjon! Det betyr at Orkla klatrer til 3.plass på tabellen etter elleve serieomganger. Og på søndag er det klart for ny hjemmekamp på Orkdalsbanken Stadion, mot Namsos!

Orkla kom nesten rett fra mandagens 8-2 seier borte mot Ranheim2 til oppgjøret mot Tillerbyen, som på sin side slo Namsos 4-1 sist lørdag. Byguttene lå med det poenget foran Orkla på tabellen før kveldens kamp på Orkdalsbanken Stadion.

DSCN3852 2Tillerbyen var friske i starten av kampen og satte Orklakeeper Håkon Lilleås Næss (bildet over) på flere prøver uten at det ble uttelling. Orkla var også absolutt med på notene og skapte flere gode sjanser. Og kanskje burde hjemmelaget fått et straffespark når Steinar Gjersvoll ble løpt ned på tur gjennom. Dommeren valgte imidlertid å ikke blåse.

DSCN3879 2Orkla har de siste fem kampene puttet på 30 (!) scoringer og kampen i kveld skulle heller ikke bli målløs. 18 minutter var passert når Håkon Sanden snapper opp en svak pasning og setter inn 1-0 alene med keeper. En viktig scoring etter en jevn start på kampen!

DSCN3956 2Etter scoringen tok Orkla mer og mer over initiativet i kampen. Orklas toppscorer Erik Bjørkli Helgetun sto med 17 scoringer på 10 kamper og han kom også til et par gode sjanser i første omgang av kveldens kamp. Det lyktes imidlertid ikke helt for Helgetun før pause. Et par susende langskudd av Øystein Berdal (bildet over), var heller ikke langt unna å resultere i Orklascoring i de første 45 minuttene av kampen.

DSCN3977 2Orkla gjennomførte en god førsteomgang og dominerte både banespill og sjansestatisitikk, men uten å klare å punktere kampen. Tillerbyen ga god motstand og er nok helt klart et av de bedre lagene i denne 3.divisjonsavdelingen. Omgangen avsluttes med en gigasjanse for Hassan Halane (bildet over), som imidlertid ikke får stokket beina og setter ballen utenfor. Lagene gikk dermed til pause på 1-0 til Orkla.

DSCN3940 2Andre omgang åpnet med mange dueller og intens kjemping om initiativet i kampen. Orkla var fremdeles solide bakover og en meget opplagt og hardt arbeidende Steinar Gjersvoll (bildet over) ledet Orklamannskapet til maksimal innsats. Timen var passert når nettopp Gjersvoll fikk en stor mulighet til å øke Orklaledelsen. Tillerbyens keeper får imidlertid en hånd på ballen og hindrer med det en ny scoring for hjemmelaget.

DSCN4066 2Ikke lenge etter skulle scoringen likevel komme! 69 minutter var spilt når venstrekant Espen Grøset (bildet over) slår et godt innlegg, som Erik Bjørkli Helgetun nikker i mål til 2-0. Det var Helgetuns 18. scoring i år og det skulle bli mere...

DSCN4118 2Bare minutter etter 2-0 scoringen, slår Steinar Gjersvoll et godt innoverskrudd frispark fra venstre. Helgetun (bildet over) øyner igjen sjansen og stuper fram og setter ballen i mål til 3-0. Orklas toppscorer kolliderer samtidig med lagkompis Øystein Berdal og får en smell i kne/ankel som gjør at han må gå av banen. Forhåpentligvis er den godeste Erik tilbake igjen til kampen mot Namsos førstkommende søndag.

Tillerbyen sliter nå med å henge med aggressive og hardtarbeidende Orklaspillere. Andre omgang er tildels rotete og ikke så velspilt som første omgang, men hjemmelaget viser uansett karakter når de trykker på og gjennomfører to solide omganger, bare to dager etter forrige kamp.

DSCN4186 2Med ti minutter igjen å spille, kommer også den fjerde scoringen. Og nå er det Håkon Sanden (nr. 9 på bildet over) som blir to-målsscorer, når han tråkler seg gjennom og setter ballen rolig forbi Tillerbyens keeper. Dermed ender kampen med nok en tre-poenger til Orkla, noe som var veldig fortjent etter en bedre første enn siste omgang på OBS i kveld.

DSCN4156 2En greit gjennomført kamp av Orkla over hele linjen. Likevel må kaptein Steinar Gjersvoll (bildet over) trekkes fram og i tillegg la løpsmaskinen Hassan Halane ned adskillige metere på Orklas midtbane. Samtidig var stopper Torodd Asphjell (bildet nedenfor) og resten av forsvaret solide og slapp ikke Tillerbyen til veldig mange ganger.

DSCN3939 2Dermed kunne de rundt 330 tilskuerne og en fornøyd Orklabenk (bildet nedenfor) konstatere seier 4-0 og tre nye poeng til Orkla, som nå står med 23 poeng på 11 kamper. Det betyr en tredjeplass på tabellen, bare to poeng bak ledende Kolstad.

DSCN4254 2Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Sindre Tørset Valø (Eirik Almli), Øystein Berdal (Sondre Mogset), Torodd Asphjell, Knut Kåre Brøndbo - Sondre Sørløkk, Steinar Gjersvoll (Tor Egil Johansen), Hassan Halane - Håkon Sanden (Abdikadi Mohamed), Erik Bjørkli Helgetun (Erlend Løkken), Espen Grøset

PS! Sjekk Orklas facebooksider "Orkla FK" for et bildealbum fra kampen!

Neste kamp for Orkla spilles søndag 19.juni kl.17.00, hjemme mot Namsos på Orkdalsbanken Stadion!