Fire-målsscorer mot Ranheim!

26/05/2016

DSCN2080 4Orklas juniorgutter i 0.divisjon møtte onsdag kveld Ranheim på Orkdalsbanken Stadion. Her ble Sondre Ysland (bildet) utvilsomt kampens store spiller ved å stå bak alle Orklas fire scoringer i det som til slutt ble en sterk 4-3 seier!

Før denne kampen ledet Ranheim 0.divisjon med 15 poeng, mens Orkla har hatt en litt tråere start og lå lenger ned på tabellen med sine 8 poeng.

Kampene i juniorserien vil bestandig være preget av at dette først og fremst er en utviklingsarena for unge fotballspillere og at resultater og tabellplassering ikke har førsteprioritet. Det betyr at Ranheim, Orkla og de andre 0.divisjonslagene stiller med veldig forskjellig mannskap fra kamp til kamp og at det viktigste fokuset er spillerutvikling. Likevel vil det selvfølgelig være prestisje i å vinne fotballkamper, noe som også var tilfellet i onsdagens oppgjør på Orkdalsbanken Stadion.

DSCN2065Kampen mot Ranheim skulle vise seg å bli en jevn og spennende match. Hjemmelaget åpnet bra og tok da også ledelsen 1-0 etter 12 minutter ved Sondre Ysland. Etter dette bølget kampen fram og tilbake med flere gode sjanser til begge lag. Ranheim tok et lite grep i kampen utover i omgangen og fikk belønning når de utlignet etter 35 minutter. Og bare et fem-minutt senere kom også Ranheimscoring nr. 2. Lagene gikk dermed til pause med 2-1 til Ranheim, etter en ikke alt for bra omgang spillemessig hverken av Ranheim eller Orkla.

DSCN2050 KopiAndre omgang åpnet med et mer aggressivt Orklalag, som også fikk mer fasong på det offensive spillet sitt. Etter 52 minutter sørget Sondre Ysland for sin andre scoring og Orklautligning til 2-2. Samme spiller førte også Orkla opp i ledelse 3-2, for øvrig etter godt forarbeid av Ola Morten Forren og 14-åringen Magnus Høiseth (bildet nedenfor). Lynvingen Sondre var imidlertid ikke helt ferdig for kvelden og la på til 4-2 når kampuret viste 90 minutter. Dermed ble Sondre stående igjen som fire-målsscorer og med et ekte hat-trick! Da gjorde det ingen ting at Ranheim reduserte til 3-4 like før dommeren blåste av kampen.

DSCN2087Orklajuniorene kan være godt fornøyd med både prestasjon og resultat etter kampen mot Ranheim. Spesielt i andre omgang viste 0.divisjonslaget at de er av de absolutt bedre juniorlagene i Trøndelag. I tillegg ser vi også nok en gang at det gror godt nedover i rekkene. Denne kvelden kom 14-åringen Magnus Høiseth og 15-årige Ole Løkken (bildet nedenfor) inn i andre omgang og bidro med gode prestasjoner og fikk verdifull erfaring på et høyere nivå enn det de opplever på G16-trinnet.