Ny seier for damelaget!

20/05/2016

IMG 2014En fornøyd Orklagjeng innkasserte tre nye poeng i fredages kamp mot Sokna på Orkdalsbanken Stadion. Dermed står damelaget med fire seire av fire mulige så langt i sesongen og topper 3.divisjon! Her følger et referat fra dameteamet.

Vi starter kampen som vi ønsker med høyt press og direkte spil I lengderettningen. Vi skaper 3 sjanser innen scoringen vel kommer I den 5 minutten. Lena spiller Marit fri som sikkert scorer. Vi fortsetter med høyt press og skaper flere sjanser innen Marit så frispiller Heidi som setter ballen I mål I 13 min. Frem til nå har Sokna nesten ikke vært over på våres banehalvdel men de neste minuttene skaper de en corner som blir resultatløs og et avslutt fra ca 20 meter.

IMG 1972Sokna legger seg kompakt defensivt når vi har ball men foretar formasjonsskifte I løpet av første omgangen. Vi broker da litt tid på og justere leden men så fortsetter vi det offensive spillet. 3-0 kommer etter 23 minutt da Heidi fra venstre kanten frispiller Trine som sikkert setter ballen I mål. 4 minutt senere er det Marit som frispiller Heidi som så fastsetter pauseresultatet til 4-0.

IMG 1994I andre omgangen må vi foreta et bytte fra start av, det er Hanne som blir byttet med Astri Haugen. Sokna legger seg nå lengre opp I banen og stresser oss mere I oppspilsfasen men det går ikke mer enn 5 minutt så scorer Marit sitt andre må for kvelden etter forarbeide av Trine. Vi faller da litt I konsentrasjon og Sokna begynner og slå mere I bakrom hvilket får oss lengre ned enn det vi ønsker. Etter noen sjanser med skudd og en corner blir så en Sokna spiller spilt fri og hun scorer 5-1 som blir slutresultatet. Etter ca 65 minutter må vi foreta et bytte pga skade. Kampbildet er vesentlig uendret etter dette og det blir mye spill på midtbanen. Kampen slutter 5-1.

IMG 1987Vel gjennomført første 55 minutter men litt dårligere kvalitet mot slutten i andre omgangen. Det er uten tvil sesongsbeste i serien de første 55 minuttene. Vi møter den beste motstander så langt som er fysisk sterk og defensivt kompakt men likevel spiller vi dem trill rundt i 55 minutt. Vi skaper sjanser på løpende bånd til tross for at de legger seg meget lavt og kompakt og det er lite rom og spile i. Balltempo er avgjørende og så lenge vi holder det oppe så skaper vi sjanser. I andre omgangen faller balltempo eter 5-0 scoringen og vi begynner få strekk i laget slik at avstanden mellom forsvar og midtbane blir for lang.

IMG 1997Positivt er første omgangen som er årsbeste. Vi klarer og spille motstander runt og skaper mange sjanser til tross for deres forsøk og ligge lavt. Vi slipper ikke til egentlig noen sjanser I første omgangen hvilket er meget positivt.

IMG 1966

Det som kan bli bedre er andre omgangen. Vi skal ikke slippe oss ned på motstander sitt nivå I balltempo. Vi er ikke like kompakte I andre omgangen  så dette er noe som kan bli likere I gjenvinningsfasen. Kampens beste spiller for Orkla: Heidi Slupphaug

Orkla stilte med denne troppen: Elise Aas, Maria Staven Gjessing, Lena Storbekken Sundli, Astrid Volden Larsen, Marianne Øien, Astri Fossen Haugen, Hanne Frengen, Emma Sæterbakk, Ragnhild Karlsen Grandetrø, Trine Sommervold, Marit Moen, Heidi Slupphaug, Maren Krogstad, Eli Tretøy, Line Tretøy

Stort takk til publikum som møtte opp. Neste hjemmekamp er søndag 12 juni mot Orkanger kl 13.00 på Orkdalsbanken stadion.