Travel uke for G13

11/05/2016

DSCN0660Orkla G13 er inne i en travel periode med mange kamper og treninger. G13 9'er møtte KIL/Hemne mandag kveld på Orkla Kunstgress (bildet) og dagen etter var 7'er-laget i aksjon mot Skaun på Orkdalsbanken Stadion.

Orkla G13 teller totalt i overkant av 20 spillere og stiller to lag i sesongen 2016, der det ene laget spiller i 9'er-serien og det andre i 7'er-serien. Dette gir gode muligheter for å finne riktig kamparena for alle spillerne til enhver tid. Over tid vil de fleste av spillerne ha vært innom både 7'er og 9'er-laget, noe som sikrer en god balanse mellom mestring og utfordring for den enkelte spilleren.

DSCN074813-åringene trener noen økter alene og noen økter på samme bane og til samme tid som G14. Dette gir gode muligheter for differensiering og hospitering mellom disse to årsklassene. Noen av 13-åringene hospiterer også på enkelte G14-kamper.

DSCN0724Begge kampene denne uka bekrefter at klubbens 13-åringer er i fin utvikling. Guttene har gode ferdigheter og fungerer også godt sammen lagsmessig. 9'er-kampen mot KIL/Hemne endte med en klar Orklaseier, mens Skauningene var hakket hvassere enn Orklaguttene i 7'er kampen.

DSCN0561Trenings- og kamptilbudet til Orkla G13 gir et veldig fleksibelt og godt sportslig tilbud. Her er det muligheter for læring og utvikling for alle spillerne uansett interesse og ferdighetsnivå, noe som er helt avgjørende for å hindre frafall. Det er heller ingen tvil om at trener- og laglederteamet sørger for humør og trivsel, noe som bekreftes av et veldig godt treningsoppmøte og et godt miljø i G13-gruppa!

DSCN4744 2PS! G13-spillerne er som sagt en treningsvillig gjeng og stiller som regel med mange spillere også på Orkla Xtra-øktene som kjøres lørdag formiddag for klubbens 13- og 14-åringer.