Orkla/Orkdal J13 godt i gang med sesongen!

03/05/2016

DSCN9118Orkla/Orkdal J13 var mandag kveld i ilden mot Freidig på Orkdalsbanken Stadion i det som var sesongens tredje seriekamp. Jentene gjennomførte en velspilt og god kamp mot byjentene og som vi ser på bildet er det stor enighet om at fotball er veldig artig!

2003-årgangen på jentesiden er relativt liten og det er derfor innledet et samarbeid mellom Orklas 13-åringer og Orkdals 12-årslag på jentesiden. Orkdal J12 stiller eget lag i 12-årsserien og i tillegg bidrar spillerne også på samarbeidslaget Orkla/Orkdal J13.

DSCN9051De to aldersgruppene har en felles ukentlig trening og ser ut til å trives veldig godt sammen. I tillegg trener J13 sammen med J14 en gang i uka. Dermed kan Orkla og Orkdal i fellesskap gi et bredt og godt tilbud til alle jentespillere i disse årsklassene. Dette kan du også lese mer om på OILs nettsider, her!

DSCN9103Orkla/Orkdal J13 spiller i 9'er-serien og mandag kveld møtte altså jentene Freidig til kamp. Dette ble en målrik og god fotballkamp, med Orkla/Orkdal som det førende laget gjennom hele kampen. Hjemmelaget ledet 4-0 til pause og til slutt endte oppgjøret med Orkla/Orkdal-seier 5-2.