Orkla kåret til årets Fair Play-klubb i Trøndelag!

22/12/2015

DSC 0854 origOrkla FK er kåret som årets Fair Play-klubb i Trøndelag Fotballkrets! Dermed er klubben i godt selskap med 17 andre klubber som har fått tilsvarende utmerkelse i sin fotballkrets. Orkla har gjennom flere år hatt et sterkt fokus på Fair Play og de verdiene og holdningene som ligger i dette begrepet. En slik utmerkelse er derfor en stor anerkjennelse for alle i hele klubben som bidrar til å gjøre Orkla til en attraktiv fotballklubb og en positiv samfunnsaktør!

NFF skriver på sine nettsider at "målsetningen med Fair play-arbeidet er at alle involverte i norsk fotball skal ha et bevisst forhold til fotballens grunnverdier. Prinsippet om Fair play skal vises gjennom positive og konkrete handlinger både på og utenfor banen".

DSCN2483Orkla har fått på plass konkrete retningslinjer for hvordan det skal arbeides med Fair Play (se nederst i artikkelen). På bildet over ser vi spillerne som på årsfesten fikk Fair Play Innsatspokalene i ungdomsklassene - og på bildet under ser vi kampvert Trude Staurset under en av G14 sine hjemmekamper. To gode eksempler på hvordan klubben synliggjør og jobber med Fair Play.

20150414 191911NFF sier videre at "klubbene som nå blir tildelt denne prisen har all grunn til å være stolte. Fair play skal gjennomsyre all aktivitet på alle nivåer, herunder respekt for, og etterlevelse av gjeldende regelverk, retningslinjer og verdisett. Gode holdninger i klubbene fører alltid til godt samhold og trivsel som igjen fører til gode prestasjoner. NFF gratulerer alle prisvinnere, og oppfordrer til fortsatt stor fokus på Fair play i årene som kommer"

Fair Play hilsenDenne utmerkelsen bekrefter at Orklas spillere, trenere, lagledere og tillitsvalgte representerer klubben med gode holdninger og positiv adferd både på hjemmebane og ellers rundt om i Trøndelag! Gratulerer til dere alle sammen med prisen som årets Fair Play-klubb! Bildet over viser Fair Play-hilsen før cupkampen mellom G19-lagene til Orkla og RBK. Og nedenfor ser vi A-lagets Steinar Gjersvoll med Fair Play kapteinsbindet på plass!

20150519 205002Les mer om årets Fair Play-klubber på NFFs nettsider, her! For å lese mer om hvordan Orkla jobber med Fair Play, klikk her!