Nils Arne fikk Trondheim bys hederspris!

19/05/2017

DSCN0688 2Nils Arne Eggen ble hedret på Rosenborgs 100-årsdag og fikk tildelt Trondheim bys hederspris som den aller første i historien! Tildelingen skjedde på Lerkendal under feiringen av Rosenborgs 100-årsjubileum og Orkla FK slutter seg til gratulantene!

Trondheim bys hederspris skal hedre enkeltpersoner som har gjort fremragende eller banebrytende arbeid innen kunst, kultur, vitenskap, næringsliv, sosialt eller humanitært arbeid, som har stor samfunnsnyttig betydning.

Det er formannskapet i Trondheim som har vedtatt å opprette prisen og Nils Arne blir altså den aller første som får Trondheim bys hederspris! Prisen består av en pengegave på 100.000 kroner og et diplom.

I juryens begrunnelse for å tildele Nils Arne prisen, heter det bl.a: "«Nils Arne Eggen er trolig Rosenborg ballklubbs aller viktigste bidragsyter gjennom klubbens 100-årige historie. Han var klubbens trener i til sammen 24 sesonger. Eggen var hovedarkitekten bak RBKs gjennombrudd i Europa og de oppsiktsvekkende sterke prestasjonene i Europas mest prestisjetunge fotballturnering, Champions League.»