Lokaloppgjør i G16 på Løkken!

02/09/2013

Søndag ettermiddag var det klart for lokaloppgjør mellom OFK2 og samarbeidsklubb/nabo Meldal i 3.divisjon G-16, naturlig nok er det alltid litt ekstra spenning knyttet til slike lokaloppgjør.

Vi åpner kampen noe passivt og sliter med å få satt i gang spillet fra egen halvdel. Kampen er jevn, uten at noen av lagene skaper store målsjanser.  Etterhvert får vi satt opp midtbanespillerne bedre, slik at vi kommer høyere i banen med backene, med påfølgende etablert spill på motstanderens banehalvdel.

Dermed skaper vi også noen gode målsjanser, som resulterer i en flott scoring av kaptein Erlend Fagerli på ett skudd fra 18 meter, som går rett i vinkelen ! Fortjent 0-1 ledelse, som holder seg til pause.

Etter hvilen går vi bestemt til verks og setter press på hjemmelaget, med mye bra pasningsspill og kommer ofte rundt på kant. Etter 10 minutter er Sindre noe uheldig i en takling og en Meldalspiller går i bakken. Dette resulterer i direkte rødt kort, og vi må spille nesten hele 2.omg med 10 mann.

Til tross for at vi er undertallig står guttene virkelig på, og det er faktisk vi som skaper de fleste og farligste sjansene i 2.omgang. Utover i omgangen blir vi noe slitne, men vi har bra kontroll på hjemmelaget som ofte slår langt, og kampen ebber ut med en svært fortjent 0-1 seier !

Tirsdag er det klar til dyst mellom OFK1 og OIF2 på Orkdalsbanken stadiom, før Frøya venter for OFK2 på Orkla kunstgress neste søndag.

Følgende spillere deltok mot Meldal: Espen Grøset, Jo Amund Skålholt, Sindre Valø Tørseth, Jonas Erlandsen, Eivind Elvrum, Martin Maalø, Erlend Fagerli, Tage Sve, Even Selvnes, Arve Fossflaten, Mats Hestnes, Eirik Almli, Emil Eker Haugen, Jørgen Ustad, Emmanuel Bucumi Medard.