Ledet 2-0 men ble poengløse

04/06/2017

DSCN3124Erik Bjørkli Helgetun og Christian Sommerschild (bildet) sørget for at Orkla ledet 2-0 når en stor halvtime var spilt av dagens møte med Stjørdals-Blink. I andre omgang på Orkdalsbanken stadion, markerte Blink seg som et bedre lag og tok hjem en fortjent 4-2 seier. Orkla viste framgang fra de siste kampene og leverte en godkjent forestilling mot et godt lag, men ble likevel poengløse for syvende kampen på rad.

Det var serieleder Blink som åpnet best foran godt og vel 200 tilskuere på Orkdalsbanken stadion. Bare minuttet var passert når hjemmelaget først redder på streken og deretter blir Blink korrekt vinket av for offside etter at ballen er i nettet. Bare tre minutter senere ruller Orkla opp et godt angrep på høyresiden. Ballen havner til slutt hos Erik Bjørkli Helgetun, som behersket setter inn 1-0 (bildet under)!

DSCN3016 2Etter dette er det bortelaget som har ballen mest og som også produserer flere store sjanser foran en god Orklakeeper Håkon Lilleås Næss. Nord-trønderne lykkes imidlertid ikke i de avgjørende situasjonene, samtidig som Orkla er farlige når de kommer på visitt i Blink-forsvaret.

Etter 36 minutter server Arnstein Buøy en god corner fra venstre. På første stolpe møter stopper Christian Sommerschild ballen perfekt og flukter inn 2-0 til Orkla (bildet under). Selv om Blink så langt har stått for de fleste sjansene, har også hjemmelaget skapt nok til at det ikke er ufortjent at det står to Orklascoringer i målstatistikken.

20170604 154740Det så ut til at et iherdig jobbende hjemmelag skulle klare å gå til pause med ledelse 2-0. Slik skulle det imidlertid ikke gå. 41 minutter var gått når en dårlig avklaring i Orklaforsvaret gir Blinks storscorer Nedzad Sisic muligheten til å sette inn 2-1.

Lagene går dermed til pause med Orklaledelse, etter en intens og sjanserik omgang der Blink har hatt ballen mest og skapt de fleste sjansene, men der også hjemmelaget i høyeste grad er med på notene. Det er derfor ikke helt ufortjent at Orkla står med to scoringer og leder 2-1.

DSCN3214Andre omgang er et lite kvarter gammel, når Stjørdals-Blink utligner til 2-2. Anders Nygaard står for scoringen når han setter et skudd fra 16 m. utagbart bak keeper Næss (bildet over). Etter dette tar begge lagene ned tempoet og kampen dør litt i intensitet.

77 minutter er passert når bortelaget går opp i ledelsen. Denne gangen er det Sondre Hopmark Stokke som kommer i scoringsprotokollen når han mottar ballen, drar seg innover i banen og setter kula utagbart i lengste hjørnet.

Denne scoringen ser ut til å ta den siste piffen ut av hjemmelaget og bare fem minutter senere kommer også 4-2 til Blink. Denne gangen er det Jørgen Sollihaug som står for scoringen når han bøyer ballen fint i hjørnet og setter punktum i kampen.

DSCN3352Dermed ble Orkla og poengløse for syvende kamp på rad. I dag holdt Orklaguttene godt tritt med serielederen og leverte en positiv forestilling, spesielt i første omgang. Det holdt likevel ikke mot det beste (?) laget i Norsk Tipping-ligaen.

Neste kamp spilles borte mot Mo søndag 11.juni. Neste hjemmekamp er mot Træff lørdag 17.juni! Klikk her for alle resultater og tabell i Norsk Tipping-ligaen avdeling 5!

PS! Gå inn på våre facebooksider "Orkla FK" for å se et bildealbum fra kampen!

Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Håkon Sanden, Christian Sommerschild, Espen Løfshus Staveli, Espen Grøset - Hans Ole Røen Halle, Steinar Gjersvoll, Erlend Løkken - Arnstein Buøy, Erik B. Helgetun, Christopher Grøset (Ole Løkken)