Komfortabel 3-poenger mot Ranheim2

02/09/2013

Orkla fortsetter poengfangsten og sørget for en solid seier over Ranheim2 i kveldens kamp på Orkdalsbanken Stadion. Dermed har Orkla fremdeles heng på topplagene i 3.divisjon! På bildet setter Roy Bolme (13) inn 1-0 på straffespark.

Kveldens kamp ble litt kattens lek med musa. Ranheim stilte med et ungt mannskap som nok skjønte at det ville bli vanskelig mot Orkla. Enklere ble det heller ikke for byguttene når Roy Bolme satte inn 1-0 allerede etter 12 minutter. Scoringen kom på straffe etter at Emil Lynum ble felt.

Etter dette parkerte Ranheim mannskapet sitt på egen banehalvdel og skapte så godt som ingen ting framover på banen. Det skulle imidlertid gå nesten en halvtime før Orkla satte inn 2-0. Nok en gang var Roy Bolme målscorer, denne gang etter en avslutning fra spiss vinkel. 2-0 var også pauseresultatet etter en god Orkla-omgang der kun noen unødvendige ballmiss fra hjemmelaget sørget for enkelte spede Ranheimtilløp.

Andre omgang var 2 minutter gammel når hjemmelaget økte til 3-0. Venstreback Knut Kåre Brøndbo hadde tatt turen oppover på siden og klinket et langt overlegg fra Joachim Elshaug rett i mål. En flott scoring! 5 minutter senere sto det 4-0 etter at midtbanesliter Are Groven kriget ballen i mål.

Etter dette dabbet kvaliteten på matchen betraktelig.Både tempo og framdrift var mangelvare hos hjemmelaget som nok uansett skjønte at dette kom til å ende med en komfortabel seier. Selv om Ranheim i denne perioden fikk låne ballen mer, kom de likevel ikke til mange muigheter foran et stort sett trygt og godt Orklaforsvar.

I kampens siste ordinære spilleminutt ble Roy Bolme 3-målsscorer når han etter mye fram og tilbake i feltet fikk pirket ballen de nødvendige centimetrene over streken. Dermed endte oppgjøret med en solid 5-0 seier til Orkla i en kamp der hjemmelaget - på tross av fem scoringer - nok hadde mere inne, men der det også er verdt å ta med seg null baklengsmål og nesten uten målsjanser til motstanderen.

Orkla er fremdeles på 5.plass på tabellen, med 35 poeng etter 19 spilte kamper. Tiller topper med 41 poeng, 1 poeng foran Buvik. Begge med 18 spilte kamper. Sjekk hele tabellen her! Neste Orklakamp spilles tirsdag 10.september borte mot Rosenborg3.

Dagens Orklamannskap: Håkon L. Næss - Joachim Elshaug, Gøran Aakerholm, Erik B. Helgetun, Knut Kåre Brøndbo - Steinar Gjersvoll, Are Groven, Hassan Halane (Sondre Sørløkk) - Emil Lynum, Roy Bolme, Håkon Sanden (Joakim Sve)