G16 og G19 - viktige arenaer for spillerutvikling!

11/06/2017

DSCN3640 2Her header Sondre Mogset inn 1-0 til Orkla over Namsos i søndagens 0.divisjonskamp. Både Orkla G19 i 0.divisjon og G16 i 1.divisjon spilte kamp søndag. Orkla har mange spillere i disse aldersklassene og stiller tre lag i G16 og to lag i G19-klassen. Med utstrakt spillerflyt og hospitering, samt samarbeid også videre opp i seniorklassen, er dette gode kamparenaer for utvikling av unge Orklaspillere!

G19 var først ute når de tok i mot Namsos på Orkdalsbanken stadion. Dette ble ingen spesielt velspilt kamp, men Orkla viste seg jevnt over som et bedre lag enn Namdalingene og ledet 2-0 til pause. Kampbildet ble det samme også i andre omgang og til slutt viste måltavla 6-2 i Orklas favør.

DSCN3801 1Med dette befester Orkla og Marius Kirkholt (bildet over) posisjonen også i år som en klubb som hører hjemme på det øverste trønderske nivået i G19-klassen. Dette er da også i tråd med klubbens sportslige strategi for rekruttering og målrettede arbeid for utvikling av unge fotballspillere i Orkdalsregionen.

DSCN3869Litt senere på ettermiddagen startet kampen mellom Orkla G16 og Kolstad på Orkla Kunstgress. På samme måte som i G19-klassen, er det også en 0.divisjon i G16. Med bakgrunn i klubbens rekrutteringsstrategi, har imidlertid Orkla så langt ingen konkrete målsettinger om å stille lag på dette nivået i G16-klassen.

DSCN3915G16-kampen ble langt mindre målrikt enn G19-oppgjøret. Orkla satte inn 1-0 i første omgang og dette resultatet holdt seg også etter en jevnspilt andreomgang. Det står igjen én kamp borte mot Flatås i G16 1.divisjon vårserie, men også i denne klassen ligger Orkla greit plassert på øvre halvdel av tabellen.