Første kraftsentersamling gjennomført

23/09/2023

20230920 174042Sist onsdag var Orkla vertskap for den første Kraftsentersamlingen på Orkla Sparebank stadion! Åtte lokale klubber var invitert, med Rosenborg som ansvarlig for det faglige innholdet. Rundt 30 trenere og ledere deltok sammen med en gruppe unge jente- og guttespillere fra Orklas naboklubber.

Ørjan Maaø fra RBK-skolen innledet samlingen med en gjennomgang av sentrale deler i RBK-skolens skoleringsplan. Deretter var det klart for ei treningsøkt for ivrige jente- og guttespillere i alderen 11-12 år. Denne gangen med spillere fra Lensvik, Orkanger, Orkdal, Meldal og Rindal.

20230920 182639Guttegruppen ble ledet av Ørjan Maaø og Roger Naustan (trener RBK 2 menn), mens Bjarte Guttormsen (hovedtrener RBK U20 kvinner) og Marcelo Ribeiro (toppspillerutvikler RBK kvinner) ledet jentegruppen. I tillegg fikk keeperne en egen sekvens med Eskil Sjøli fra Salmar Akademiet.

20230920 180344Kraftsentersamlingene er en del av et nytt utviklingsprosjekt igangsatt av NFF Trøndelag, Rosenborg og Ranheim, sammen med utvalgte kraftsenterklubber. Orkla er kraftsenterklubben i vårt område og skal være spydspissen i arbeidet videre ut mot naboklubbene Lensvik, Glimt, Orkanger, Skaun, Orkdal, Svorkmo, Meldal og Rindal.

20230920 221744Prosjektet inngår i «Den trønderske fotballutviklingsmodellen» og retter seg først og fremst mot klubbleddet, med mål om å øke kompetansen blant trenere og sportslig ledelse, samt bidra til å skape enda mer og enda bedre aktivitet for våre unge spillere.

Prosjektet består nå i første omgang av fire samlinger, med Rosenborg og Ranheim som ansvarlig for det faglige opplegget. Klubbene melder selv på spillere der de gjerne kan rullere på hvilke spillere som deltar. I tillegg forventes det at trenere og sportslig ledelse i klubbene møter på samlingene.