Formiddagsøkter på lørdag, en suksess!

02/06/2017

20170527 114244 2Ekstraøkter lørdag formiddag har virkelig slått an! Tilbudet organiseres av Orkla og Orkdal i fellesskap og er åpent for ivrige jenter og gutter i alderen opp til 14 år. Sist lørdag hadde rundt 35 unge fotballspillere i ulike aldre møtt opp for ei fotballøkt med masse ballkontakt og mye spill. Også mange trenere og foreldre er til stede på disse lørdagsøktene som dermed blir et flott treffpunkt både for voksne med kaffekoppen og for unge med ball!

Orkla FK har i mange år organisert ulike ekstratilbud under paraplyen "Orkla Xtra". Noen av tiltakene gjennomføres i samarbeid med Orkdal IL og nå i vår har Orkla Xtra for 12-14-åringer etter hvert blitt utvidet med et tilsvarende Orkdal Xtra for yngre spillere. På bildet nedenfor ser vi Olav Tokle sammen med en gjeng unge OIL-spillere.

20170528 005003 2Hensikten med disse ekstraaktivitetene er å gi et tilbud til de som vil ha enda mer fotballaktivitet enn det som tilbys gjennom det ordinære klubbtilbudet. Samtidig er det et viktig poeng at disse ekstraøktene er helt "frivillige" og åpne for alle, på tvers av alder, både jenter og gutter.

20170513 115449 2Trenere fra Orkdal og Orkla rullerer på å ta ansvar for Xtraøktene, der målet er at spillerne skal få litt andre fotballopplevelser enn på de vanlige lagsøktene. Her introduseres det alternative øvelser, her blir spillerne matchet sammen med eldre/yngre spillere og her må spillerne forholde seg til ulike trenere.

Dette tror vi er en god inngang både for å motivere til å fortsette å spille fotball så lenge som mulig, samtidig som også settingen med jenter og gutter i ulike aldre på samme arena, gir gode utviklingsmuligheter for de som ønsker å teste hvor langt de kan nå.

20170527 112707På bildet over ser vi Orklas Lars Steinshaug i aksjon på treningsfeltet. Lars spiller for Orkla G19, men er også med som trener for et av OILs lag.

Orkla og Orkdal Xtra tar en pause i pinsa, førstkommende lørdag 3.juni, men deretter blir det nye formiddagsøkter de to neste lørdagene, før det igjen blir en pause.

PS! Orkla og Orkdals vanlige SommerXtra-tilbud vil bli gjennomført også i sommer! Mer informasjon om dette kommer!