Bare nesten for juniorene

26/06/2016

DSCN4939Det ble bare nesten for Orklajuniorene i dagens 3.rundekamp mot Ranheim. Bortelaget sjokkåpnet på Orkdalsbanken Stadion og ledet 2-0 etter bare 4 minutter. Orklaguttene kom imidlertid sterkt tilbake og sørget for at det var spenning i kampen helt til siste spark på ballen. Til slutt var det likevel Ranheim som sikret seg en plass i 1/8-delsfinalen med seier 4-3 i dagens cupmatch.

Varmt og godt sommervær med mange tilskuere på tribunen gjorde at det var en flott ramme rundt denne 3.rundekampen i NM G19 Telenor Cup. Orkla og Ranheim spiller begge i 0.divisjon og det var Orkla som trakk det lengste strået når lagene møttes i serien for noen uker siden.

DSCN4831Begge lagene stiller nok imidlertid med litt andre lag når det spilles NM. Mange av juniorene til Ranheim spiller også i 3.divisjon senior, noe som selvfølgelig betyr at laget styrkes når disse spiller juniorfotball. Og selv om noen av juniorene manglet i dag, så stilte også Orkla med flere spillere som jevnlig er i aksjon i 3.divisjon.

DSCN4867Ranheim åpnet dagens cupkamp på en forrykende måte. Orkla slet med å henge på et kontant og "voksent spillende" Ranheimlag i åpningsminuttene og det skulle da også gå bare 2 minutter før bortelaget gikk opp i ledelsen 1-0. Som litt for ofte denne sesongen, kom også denne scoringen etter en corner for motstanderen.

DSCN4844Bare minutter senere sto det 2-0 til Ranheim. Denne gangen kom scoringen etter at Orkla hadde avsluttet et godt angrep, men der laget sov helt fra når Ranheims keeper satte i gang ballen - og helt til den samme ballen lå i nettmaskene bak Orklakeeper Imran Basit.

DSCN4887Etter dette justerte Orklaguttene seg flott inn og tok skikkelig tak i kampen. Nå matchet hjemmelaget Ranheim i duellene og bevegelser og pasningsspill satt atskillig bedre enn i åpningsminuttene. Belønningen kom da også når Espen Grøset servet et frispark på hodet til Sondre Ysland, som på mesterlig vis fikk ballen i mål (bildet over).

DSCN4909Nå var det hjemmelaget som kjørte kampen. Flere flotte angrep ble rullet opp og Ranheim slet med å demme opp for arrige Orklaspillere som jobbet iherdig med å få en utligning. Ranheim slo mye langt i denne perioden og skapte ikke all verden av sjanser. Heller ikke Orkla klarte å omsette spill og sjanser til scoringer og da skjedde det som ofte skjer i slike kamper. Bare minuttet før pause øker Ranheim til 3-1, etter det som så ut som nok en litt enkel scoring.

DSCN5028Orkla åpnet andre omgang med å redusere til 2-3 når Sondre Mogset videreformidler et frispark i mål (bildet over) bak en ellers meget god Daniel Hagen i Ranheims mål. Orkla fortsatte å trykke på, men var litt for stresset og upresise i det de foretok seg. Mange angrep endte derfor med balltap og Ranheimkontringer. Hjemmelaget skapte likevel nok til at de hadde fortjent en utligning, men solid keeperspill og et kontant Ranheimsforsvar nektet Orklaguttene scoring.

DSCN4841Med seier 3-2 er Ranheim dermed videre til 1/8-delsfinale i NM G19 Telenor Cup. Orkla har uansett gjort en imponerende innsats i årets NM og røk altså ut i dag med knapp margin for juniorene til en OBOS-klubb som Ranheim. Flott jobbet av guttene og teamet og nok en bekreftelse på at det jobbes godt med spillerutvikling i Orkla FK!

Dagens Orklalag: Imran Basit - Morten Grøset, Sondre Mogset, Emil Haugen, Eirik Almli - Sondre Sørløkk, Hans Ole Røen Halle, Ola Morten Forren - Sondre Ysland, John Grønvoll, Espen Grøset. Benyttede innbyttere: Abdi Nur, Jo Skjølberg.

PS! Sjekk et eget bildealbum fra kampen på facebooksiden "Orkla FK"!